Algemene voorwaarden
1. Identiteit
Bedrijfsnaam: LOQAL DELIVERY B.V.
Handelsnaam: Loqal Delivery
Adres: Loosduinseweg 595, 2571 AH Den Haag
Webadres: loqaldelivery.nl
Voor vragen zijn we 6 dagen per week bereikbaar op +31 70 221 0930. Onze openingstijden zijn maandag t/m zaterdag van 9:00 tot 19:00 uur, met uitzondering van feestdagen.
E-mailadres: info@loqaldelivery.nl
KvK-nummer: 86167960
Btw-identificatienummer: NL863882882B01
Wanneer u gebruik maakt van de website bevestigt u dat u akkoord gaat met de algemene voorwaarden en dat u deze zult volgen. Deze voorwaarden kunnen te allen tijde worden gewijzigd. Wanneer u gebruikt maakt van onze diensten na deze mogelijke wijzigingen gaat u akkoord met deze wijzigingen en bevestigt u dat u deze nieuwe voorwaarden zult volgen.
2. Algemeen
Behalve wanneer anders aangegeven gaat u middels het gebruik van de website akkoord met het toegezonden krijgen van e-mail voor doeleinden die volgens het bedrijf als relevant worden geacht.
3. Persoonsgegevens
De persoonsgegevens worden bij een bestelling op Loqal Delivery niet gedeeld met de winkeliers. Loqal Delivery zal de verzamelde data in geen geval verkopen of verhuren aan derden met het oog op commerciële doeleinden.
4. Aanbod
Loqal Delivery publiceert het aanbod namens de lokale winkeliers op de Loqal Delivery webshop (het platform). Loqal Delivery aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor de inhoud van het aanbod en van de lokale winkeliers op het platform. Het aanbod bevat een korte omschrijving van de aangeboden producten en afbeeldingen. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. De afbeeldingen zijn waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden Loqal Delivery en de lokale winkeliers niet.
Loqal Delivery biedt producten en drankjes van de lokale winkeliers, die allergieën en intoleranties kunnen veroorzaken. Als een klant allergisch is voor bepaalde voedingsmiddelen, raden wij aan om telefonisch contact op te nemen met de lokale ondernemer voor actuele allergeneninformatie voordat de bestelling wordt geplaatst.
5. Overeenkomst
De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de klant de bestelling definitief maakt door het klikken op de knop 'Bestelling afronden' tijdens het proces van het plaatsen van een bestelling via het platform. Na ontvangst van de bestelling, zal Loqal Delivery de bestelling bevestigen op het doorgegeven e-mailadres van de klant. Indien de klant geen bevestiging ontvangt per mail, dient de klant contact op te nemen met “Loqal Delivery. De overeenkomst kan alleen door Loqal Delivery worden uitgevoerd als de klant correcte en volledige contact- en adresgegevens verstrekt bij het plaatsen van de bestelling. In verband met informatie over de status van zijn bestelling, dient de klant na het plaatsen van de bestelling telefonisch of per e-mail bereikbaar te zijn voor zowel Loqal Delivery als voor de lokale winkeliers. Na bestelling dient de klant aanwezig te zijn op het door de klant aangegeven bezorgadres om de bestelling in ontvangst te kunnen nemen.
6. Ontbinding van de overeenkomst
In verband met de bederfelijkheid van het aanbod geldt dat de klant geen recht heeft om de overeenkomst te ontbinden. Bestellingen kunnen niet door de klant bij Loqal Delivery worden geannuleerd. Annulering van de bestelling door de klant bij Loqal Delivery is slechts mogelijk indien de betreffende lokale winkeliers expliciet aangeven dat annulering van de bestelling door de klant mogelijk is. Loqal Delivery heeft het recht de bestelling te annuleren indien bijvoorbeeld het aanbod niet meer beschikbaar is, de klant een incorrect of onbereikbaar telefoonnummer, andere contactgegevens heeft opgegeven of in geval van overmacht. Indien de klant een valse bestelling plaatst (bijvoorbeeld door foutieve contactgegevens door te geven of door niet aanwezig te zijn op de bezorglocatie om de bestelling in ontvangst te kunnen nemen) of anderszins zijn plichten die voortvloeien uit de overeenkomst niet nakomt, dan kan Loqal Delivery besluiten om toekomstige bestellingen van de betreffende klant te weigeren. Loqal Delivery heeft het recht om namens de lokale winkeliers de bestellingen te weigeren en overeenkomsten te annuleren, indien er gerede twijfel bestaat over de juistheid of authenticiteit van de bestelling of de contactgegevens. Indien Loqal Delivery een bestelling annuleert die al betaald is, dan zal Loqal Delivery dat bedrag overboeken op de dezelfde rekening als waarvan de betaling heeft plaatsgevonden. Indien de klant schijnbaar valse of frauduleuze bestellingen plaatst, kan Loqal Delivery hier aangifte van doen bij de politie.
7. Betaling
Op het moment dat de overeenkomst tot stand is gekomen, is de klant verplicht om Loqal Delivery te betalen voor de bestelling. Door de klant kan aan deze betalingsverplichting worden voldaan door te betalen met een online betaalmiddel via het platform. De lokale winkeliers hebben Loqal Delivery geautoriseerd om namens hen de online betaling van de klant in ontvangst te nemen. De online betalingen vanuit de consument worden geïnd en verwerkt door paymentprovider Mollie Holding B.V.
8. Klachtenafhandeling
Loqal Delivery is niet verantwoordelijk voor (wan)prestaties van de lokale winkeliers, die aangesloten zijn bij het platform. Bij geschillen tussen consument en deelnemende lokale winkeliers bemiddelt Loqal Delivery tussen beiden om tot een goede oplossing te komen. Eventuele klachten kunt u melden op: info@loqaldelivery.nl
9. Cookies
Op Loqal Delivery wordt gebruikt gemaakt van cookies. De cookies verhogen de gebruikersvriendelijkheid van de website. Tevens worden cookies gebruikt voor technisch functioneren van de Loqal Delivery website.
10. Aansprakelijkheid
Loqal Delivery accepteert echter geen enkele verantwoordelijkheid voor het niet functioneren van de website. Loqal Delivery alsmede deze overeenkomst vallen onder Nederlands recht.
11. Jouw afspraken met Loqal Delivery
De algemene voorwaarden zijn van toepassing als je de Loqal Delivery website www.loqaldelivery.nl (de "website") gebruikt, en gelden ook voor alle informatie, diensten en leveringen die we via de website aanbieden (de "diensten").
We kunnen de algemene voorwaarden wijzigen. De gewijzigde voorwaarden gaan in zodra ze online (op deze plek) zijn aangepast en je een nieuwe bestelling bij Loqal Delivery plaatst. De website en de diensten van Loqal Delivery kunnen van tijd tot tijd worden aangepast.
We doen ons best om de website altijd up-to-date te houden, maar het kan heel soms gebeuren dat kenmerken van producten (denk aan prijs, uiterlijk en ingrediënten) niet kloppen. In dat geval geldt de informatie die op (de verpakking van) het product zelf staat, of de prijs die je in onze bestel- en betalingsbevestiging ziet staan. Aan vergissingen of fouten in ons aanbod zijn we niet gebonden. Mocht je een product niet meer willen hebben – en het gaat niet om een versproduct – dan nemen we het binnen 14 dagen zonder gedoe terug.
12. Jouw Loqal Delivery account
Bij het aanmaken van een account ben je zelf verantwoordelijk voor de informatie die je invoert juist en volledig is, dat de gegevens (alleen) jouzelf betreffen en dat je die gegevens up-to-date houdt.
Wij slaan je inloggegevens veilig op en zullen die nooit delen met anderen. Maar voor de rest ben je zelf verantwoordelijk voor het geheimhouden van je inloggegevens. Ook ben je zelf aansprakelijk voor het gebruik van je Loqal Delivery-account. Dat betekent dat wij niet aansprakelijk zijn voor schade die je oploopt door onbevoegd gebruik van je Loqal Delivery-account, behalve als die schade is ontstaan door aan ons toe rekenen omstandigheden.
Leeftijdsgrens
Om een Loqal Delivery-account aan te maken en bestellingen te plaatsen via de website of app, moet je 18 jaar of ouder zijn. Als we producten met alcohol komen bezorgen, dan kan onze bezorger bij twijfel over je leeftijd om legitimatie vragen.
Als je geen 18 jaar of ouder bent, dan mag onze bezorger de alcoholhoudende producten in je bestelling helaas niet afgeven. Als je niet thuis bent – en we de boodschappen in overleg hebben achtergelaten voor je deur of in de tuin – dan neemt de bezorger de alcoholhoudende producten weer mee naar het logistieke centrum van Loqal Delivery. Je kunt de producten daar ophalen, of je kunt een berichtje sturen naar de klantenservice zodat we samen een andere oplossing kunnen zoeken.
13. Minimaal bestelbedrag
Loqal Delivery hanteert geen minimaal bestelbedrag.
14. Prijzen, aanbiedingen en acties
Voor onze producten betaal je altijd de prijs die het artikel kost op het moment van bestellen. Die prijs vind je op de bestelbevestiging. Sommige verse producten kunnen variëren in gewicht en aantal. De hoeveelheid die je geleverd krijgt kan dus een beetje afwijken van wat we in de website vermelden.
De actieprijzen van aanbiedingen in de website zijn alleen geldig als de producten op het moment dat je de bestelling afrekent (nog) in de aanbieding zijn. Op=op acties gelden zolang de voorraad strekt.
Bij sommige acties zit er een limiet op het aantal producten dat je kunt bestellen. Je krijgt automatisch een melding in de website zodra je het maximale aantal producten aan je winkelwagen hebt toegevoegd.
15. Betalen
Bij Loqal Delivery betaal je de boodschappen in de website, heel veilig en simpel via iDEAL.
16. Bezorging
Loqal Delivery bezorgd van maandag tot en met zaterdag. Heb je een bezorgmoment gekozen? Rond je bestelling dan voor 23.59 uur de dag van tevoren af. We hopen natuurlijk dat je thuis bent op het moment van bezorgen. Maar mocht je er niet zijn, dan nemen we de boodschappen weer mee terug naar het logistieke centrum van LoqaL Delivery. Neem dan contact met Loqal Delivery om tot een oplossing te komen.
We doen natuurlijk ontzettend ons best om op het afgesproken moment aan je deur te staan, maar we kunnen onze levertijden helaas niet garanderen. Het komt gelukkig bijna nooit voor, maar er kan altijd iets gebeuren onderweg. We zijn daarom niet aansprakelijk voor late leveringen.
17. Retouren-Annuleren
Heb je iets besteld, maar wil je het bij nader inzien toch niet hebben? Dan kun je het product in veel gevallen binnen 14 werkdagen na de bezorging aan ons retourneren. Door de beperkte houdbaarheid kunnen we helaas geen verse producten terugnemen. Onder verse producten vallen onder andere: vlees, vis, groente, fruit, diepvriesproducten, zuivel en kaas.
Het is helaas niet mogelijk om een geplaatste bestelling nog te wijzigen. Controleer voordat je de bestelling afrekent dus altijd goed of je het juiste bezorgmoment hebt gekozen en of alles wat je nodig hebt in je winkelwagen zit.
18. Privacy en veiligheid
Bij Loqal Delivery vinden we jouw privacy belangrijk en slaan we je gegevens veilig op. Op al onze diensten is het privacy- en cookiebeleid van Loqal Delivery van toepassing. Dat kun je hier lezen.
Uiteraard doen we ons best om de website schoon en virusvrij te houden, maar we kunnen dat niet voor 100% garanderen. Op Loqal Delivery staan links naar websites van derden en helaas hebben we geen invloed op de inhoud en het functioneren van die websites.
19. Intellectuele eigendomsrechten
Onze website en diensten zijn door intellectuele eigendomsrechten beschermd. De rechten op bijvoorbeeld logo’s, software, teksten en beelden liggen bij Loqal Delivery en/of bij de degene van wie wij een licentie hebben gekregen. Het is niet toegestaan om delen van onze website of diensten zonder onze uitdrukkelijke toestemming openbaar te maken, te verveelvoudigen en/of te bewerken, anders dan voor persoonlijk gebruik.
Wat ook niet is toegestaan, is: (a) een substantieel gedeelte van de inhoud van de website opvragen en hergebruiken en/of niet-substantiële delen van de inhoud van de website herhaald en systematisch opvragen en hergebruiken; en/of (b) soft- of hardwaretools (laten) gebruiken die erop gericht zijn door Loqal Delivery toegankelijk gemaakte informatie over te nemen, te spideren, te scrapen, te doorzoeken of op een vergelijkbare, niet door Loqal Delivery toegestane wijze te gebruiken.